2020-05-27 0
Groupe Renault, Nissan и Mitsubishi Motors, членове на един от водещите световни автомобилни алианси, обявиха няколко инициативи, които са част от нов бизнес модел за сътрудничество за повишаване на конкурентоспособността и доходността на трите компании партньори.
Компаниите членки планират да надграждат съществуващите предимства в областта на съвместните покупки, като използват съответните си лидерски позиции и географски предимства в подкрепа на бизнес развитието на партньорите си.
"Алиансът е уникално стратегическо и оперативно партньорство в автомобилната индустрия и ни дава силно предимство във непрекъснато променящия се световен автомобилен контекст", заяви Жан-Доминик Сенар, председател на оперативния съвет на Алианса и Renault. "Новият бизнес модел ще позволи на Алианса да извлече максимума от активите и възможностите на всяка компания, като същевременно надгражда съответните култури и наследства. Трите компании на Алианса ще покрият всички автомобилни сегменти и технологии, на всички географски ширини, в полза на всеки клиент, като същевременно увеличават съответната им конкурентоспособност, устойчива рентабилност и социална и екологична отговорност."
Лидерите на трите компании са одобрили принципите на схемата лидер-последовател, в която те ще си сътрудничат:
Очаква се схемата лидер-последовател да доведе до намаление на инвестициите в даден модел до 40% за автомобилите, които са изцяло в рамките на схемата. Тези ползи ще бъдат допълнение към конвенционалните синергии, които са налице днес.
Алиансът също така дефинира "референтни региони" в различни части на света, като всяка компания ще се съсредоточи върху основните си региони с цел да бъде сред най-конкурентните и да служи като ориентир за останалите за повишаване на тяхната конкурентоспособност.
Съгласно тази част от схемата, Nissan ще бъде референтна компания в Китай, Северна Америка и Япония; Renault в Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка; и Mitsubishi Motors в Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и Океания.
Превръщайки всяка компания в референтна за съответните региони, възможностите ще се увеличат, за да подобрят максимално споделянето на фиксирани разходи, както и използването на активите на всяка компания.
Актуализациите на продуктовото портфолио на компаниите ще следват схемата лидер-последовател, а автомобилите лидери и последователи ще се произвеждат с помощта на най-конкурентните похвати. Например:
• Обновяването на C-SUV сегмента след 2025 г. ще бъде водено от Nissan, докато бъдещото обновяване на B-SUV сегмента в Европа ще бъде ръководено от Renault.
Благодарение на тези похвати до 2025 г близо 50% от моделите на Алианса ще бъдат разработени и произведени по схемата лидер-последовател.
По отношение на технологичната ефективност, членовете на Алианса ще продължат да капитализират съществуващите активи, за да гарантират, че всяка компания член продължава да споделя инвестициите в платформи, двигатели и технологии. Това споделяне е доказало своята ефективност и даде възможност за успешното стартиране на платформата CMF-B за Renault Clio и Nissan Juke, както и платформата за "кей" автомобилите за Nissan Dayz и Mitsubishi eK Wagon. Платформите CMF-C/D и CMF-EV ще последват скоро.
Схемата за лидер-последовател ще бъде разширена от платформи и двигатели до всички ключови технологии, като ръководството ще бъде разпределено както следва:
Този нов бизнес модел ще даде възможност на компаниите членки да извлекат максимума от своя опит и конкурентоспособност, за да подкрепят Алианса в радикално променяща се глобална автомобилна среда.