начало

Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита

кой, как и колко да дава за разходи

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот kirile » 16 Апр 2012, 14:44

Сумите за фонд "Ремонт и обновяване" задължително в банкова сметка на името на Управителя , който е длъжен да се отчита с извлечение от тази банкова сметка , както за приходите , така и за разходите. Всеки внася дължимите суми в тази банкова сметка и си пази вносната бележка , а Управителят е длъжен да отчете разходите със съответните платежни документи (данъчна фактура).
Сумите за "Управление и поддръжка" се внасят при Касиера срещу издаден от него приходен касов ордер. Касиерът извършва разплащане ежемесечно по сключените договори за поддръжка и издава съответен разходен касов ордер.
kirile
Потребител
 
Мнения: 650
Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот dikobraz » 20 Апр 2012, 23:08

trando58 написа:И какъв ти е по-точно въпроса :?:

Специално към Вас, Trendo58, уточнение.

Въпросът е - Къде стоят събраните пари за ремонт и обновление ?

Възможни отговори.

Отговор А
В къщи, в чекмеджето.

Отговор Б
На разплащателна сметка в банка съгласно ЗУЕС

Благодаря на kirile за изчерпателния отговор

P.S.
Надявам се да не съм допуснал правописни или пунктуационни грешки.
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот TheOldMan » 20 Апр 2012, 23:20

Още малко и ще искате ЕС да има касов апарат, свързан с НАП, и да е регистрирана по ДДС.
Сериозно - кой ще убеди 10 пенсионера да ходят да внасят всеки месец пари по банка? Ми нали банката прибира 1-2 лева комисионна? После... като кажеш на майстора за покрива да ти издаде фактура, оня ще набие и ДДС в цената...
Още - при 80% живущи над 75 години вероятността управителя - титуляр на сметката да "гушне букета" никак не е за пренебрегване. Имате ли си напредстава как се "освобождава" сметка на починал от банката? Кой ще се занимава с цялата тая бумащина?
Още - банката събира такса за съществуването на разплащателна сметка. Колкото и минимална да е - не виждам смисъл да храня поредните кръвопийци. Разбирам да имам по 20 транзакции през банка на ден, но за няколко на месец ... не съм съгласен да давам пари. После ще ми искат и такса да изтегля кеш ... аре нЕма смисъл.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот dikobraz » 22 Апр 2012, 00:11

TheOldMan написа:Още малко и ще искате ЕС да има касов апарат, свързан с НАП, и да е регистрирана по ДДС.
Сериозно - кой ще убеди 10 пенсионера да ходят да внасят всеки месец пари по банка? Ми нали банката прибира 1-2 лева комисионна? После... като кажеш на майстора за покрива да ти издаде фактура, оня ще набие и ДДС в цената...
Още - при 80% живущи над 75 години вероятността управителя - титуляр на сметката да "гушне букета" никак не е за пренебрегване.

Кой ще се занимава с цялата тая бумащина?
Още - банката събира такса за съществуването на разплащателна сметка. Колкото и минимална да е - не виждам смисъл да храня поредните кръвопийци. Разбирам да имам по 20 транзакции през банка на ден, но за няколко на месец ... не съм съгласен да давам пари. После ще ми искат и такса да изтегля кеш ... аре нЕма смисъл.


Herr /or M - r / TheOldMan моля обяснете тогава смисъла на събирането на тези пари.
Както споменах и преди, когато се съберат Х000 лева какво се правят.
Не вярвам някой да държи Х000лв в чекмеджето в къщи. От друга страна аз лично съм против да кредитирам някой с Х000 лв безлихвено.
Никой не може да ме убеди че държи просто общите пари в къщи в чекмедже.
Х000 лв по 3 % лихва на депозит / минимум / са си доста пари.
От друга страна, когато са сменени щрангове, дограма, ремонтиран покрив, въобще доста от възможните разходи са извършени, тогава за какво да се събират.
Още повече че един лев днес тежи повече от един лев догодина.
Но в ЗУЕС е записано къде трябва да са тези пари и харесва ли ни или не е друг въпрос.
Както са казали преди много години - Лош закон, но закон

Успех на всеки включил се в дискусията.
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот TheOldMan » 22 Апр 2012, 10:18

Наистина спора почва да се измества... но 2000 лева при 3% лихва носят ... 60 лева на година. 5.00 на месец. Ако човека, на който ОС на ЕС е гласувало доверие да се разпорежда с техните пари се "цигани" за 5 лева на месец... ми той може направо да изчезне с цялата сума.
Ако са на разплащателна сметка банката ще прибере лихвата само за да поддържа сметката, даже не съм сигурен че ще стигне.
Отделно - специално в моя случай има 1-2 обитатели които заявяват, че ще платят при поискване на момента задълженията по този фонд и не внасят парите всеки месец. Вероятно поради същите съображения... "Висят" си във ведомостта като дължащи пари, и така предаваме касата на следващия касиер. 2 пъти сме правили по-сериозни ремонти и наистина хората при поискване се издължават. Но аз лично предпочитам да внасям едни 5 лева на месец и да не мисля ако стане някаква авария откъде да взема 200-300 лева без да си срина семейния бюджет.
А за какво се събират... примерно сега сериозно се обсъжда идеята да се подменят прозорците на стълбищата - 5 прозореца по 200-300 лева си е сериозна сума. Има да се слага желязна врата на мазето - миналата есен пак са вилнели някакви айдуци и са разбили мазетата. Има да се изчисти подземната част на канализацията на единия улук - сега е запушен и водата тече на тротоара отвън... Софийска вода иска някакви безумни цифри да дойде и да "продуха" с машината 3 метра канал. Това всичко са разходи, за които е добре да има налични пари, а не тепърва да се събират, нещата да се отлагат с месеци...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот dikobraz » 23 Апр 2012, 00:13

TheOldMan написа:Наистина спора почва да се измества... но 2000 лева при 3% лихва носят ... 60 лева на година. 5.00 на месец. Ако човека, на който ОС на ЕС е гласувало доверие да се разпорежда с техните пари се "цигани" за 5 лева на месец... ми той може направо да изчезне с цялата сума.
Ако са на разплащателна сметка банката ще прибере лихвата само за да поддържа сметката, даже не съм сигурен че ще стигне.
Отделно - специално в моя случай има 1-2 обитатели които заявяват, че ще платят при поискване на момента задълженията по този фонд и не внасят парите всеки месец. Вероятно поради същите съображения... "Висят" си във ведомостта като дължащи пари, и така предаваме касата на следващия касиер. 2 пъти сме правили по-сериозни ремонти и наистина хората при поискване се издължават. Но аз лично предпочитам да внасям едни 5 лева на месец и да не мисля ако стане някаква авария откъде да взема 200-300 лева без да си срина семейния бюджет.
А за какво се събират... примерно сега сериозно се обсъжда идеята да се подменят прозорците на стълбищата - 5 прозореца по 200-300 лева си е сериозна сума. Има да се слага желязна врата на мазето - миналата есен пак са вилнели някакви айдуци и са разбили мазетата. Има да се изчисти подземната част на канализацията на единия улук - сега е запушен и водата тече на тротоара отвън... Софийска вода иска някакви безумни цифри да дойде и да "продуха" с машината 3 метра канал. Това всичко са разходи, за които е добре да има налични пари, а не тепърва да се събират, нещата да се отлагат с месеци...


Томно така , при 3 % е 5 лв / месечно. Толкова е и месечната такса - значи че всички ние ще МУ плащаме за това някой да държи парите. а при 6 % вече излизаме на печалба в индивидуален план.
Благодаря, но не.
Нека да е по закона. В моя случай няма ОС, няма решение, има искане - ти само давай!!!

За дограмата - 6 и 1/2 прозореца преди 1 г ни струваха 3200 лв . Така че 200- 300 лв няма да стигнат.
От друга страна, преди месец сменявах дограма и за нещо което преди 2 г. искаха примерно 600 лв сега бяха доволни и на 380. Така че нещата са динамични.


Ще си позволя още един въпрос да задам - на който отново от 20 г нямам отговор.
Защо електромерите за стълби и асансьор отчитат само дневна тарифа?
Подвъпрос -
Някъде, особено в новите кооперации дали тези електромери са свързани за дневна и нощна тарифа?

Благодаря предварително на отговорилите...
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот pilmal » 10 Авг 2012, 20:58

Ще си позволя още един въпрос да задам - на който отново от 20 г нямам отговор.
Защо електромерите за стълби и асансьор отчитат само дневна тарифа?
Подвъпрос -
Някъде, особено в новите кооперации дали тези електромери са свързани за дневна и нощна тарифа?

Да Ние плащаме дневна и нощна тарифа, както за асансьора, така и тока на стълбите. :)
pilmal
Младши потребител
 
Мнения: 92
Регистриран на: 15 Мар 2012, 10:33

Re: кой, как и колко да дава за разходи

Мнениеот dikobraz » 15 Авг 2012, 22:52

pilmal написа:
Ще си позволя още един въпрос да задам - на който отново от 20 г нямам отговор.
Защо електромерите за стълби и асансьор отчитат само дневна тарифа?
Подвъпрос -
Някъде, особено в новите кооперации дали тези електромери са свързани за дневна и нощна тарифа?

Да Ние плащаме дневна и нощна тарифа, както за асансьора, така и тока на стълбите. :)


Точно така,
енергото в различните му трибуквени приватизации използват наследеното от социализЪма и не корегират сметките на ЕтС на дневна и нощна а карат само на дневна.
В новите сгради явно е различно.
При разговор с нашето енерго по телефона ми беше обяснено, че такъв договор сме били сключили.
Не е точно така, но нейсе, вече ми става все по трудно да обяснявам очевадни истини.
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Предишна

Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


cron