Колеги,
На уеб-адрес "http://lex.bg/f/ethicscode_courtclerks_bg.html" може да намерите текста на Етичния кодекс на съдебните служители и Стандартите за обслужване на гражданите.
Моля за Вашите коментари.
- Дата и час: 23 Ное 2024, 21:49 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обслужва
|
|
14 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Мисля по-скоро, че по-ефективна мярка за подобряване на дисциплината в съда/условно казано/ би била тяхното възпитание, но за това е вече късничко.А тези норми с препъръчителен характер едва ли ще превъзпитат една закостеняла администраторка в критическата й възраст. Пък и тези стандарти малко ми приличат на извадки от едни твърде лековати американски бизнес-книжки от сорта "Как да се държим на работното си място".
- harmaiani
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Какво ще кажете за деловодителката на VI-6състав в СГС? Аз нямам думи.
- DNV
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Само на 6-ти състав ли? А на 5-ти по-добре ли е? Както и на повечето..
- ххх
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Пълни глупости, това какво си пожелаваме и какво правим има разлика.Прочетох
Етичения кодекс на съдебните служители и Стандарти за обслужване на гражданите - това ми е мнението.
Етичения кодекс на съдебните служители и Стандарти за обслужване на гражданите - това ми е мнението.
- xxx
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Тя на 5-ти и на 6-ти е една. Отличителни белези - червенокоса, зла, заядлива...
- DNV
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Ако проблемът може да се разреши, не е необходимо да се тревожиш за него, а ако не може, то безпокойство не е необходимо !
- Далай Лама
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Страницата с този етичен додекс е спряна, защото кодекс не се вмества в светската лексика, а само в каноническото право.
- Imperato
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Оооох, Император, с тези твои кодекси... Както в каноническото, така и в гражданското право има кодекси - Corpus iuris canonici и Corpus iuris civilis. В действителност и двете наименования са нещо по-различно от кодекс - "корпус" буквално означава "тяло", а в по-широк смисъл - "единство", "сбор" от нещо /напр. норми/. "Кодекс не се вмества в светската лексика" - а какво са тогава Code civil /ФГК/ и Codice civile /ИГК/?? Кодексът е рожба на буржоазните революции - най-ясно това е видно при ФГК, известен и като Наполеонов кодекс. Къде тук е каноническото право, когато идеята на Наполеон е била тъкмо обратна - всяко домакинство да има и да чете ФГК вместо Библията???
- alexander_tonev
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Прегледах проекта. Но както и всички други "етически кодекси" приети в последно време, това са само едни благопожелания, нищо повече. Според мен обсъждането на тези неща е загуба на време, но явно инициаторите за създаването им нямат друга сериозна работа. Съгласен съм, че сред съдебните служителки, преобладават достигналите критическа възраст, но и младите им колежки не са по- различни от тях (Интересно, при тях пък каква е причината?). В практиката си съм имал възможност да се запозная с работата на съдебни служители в районите на няколко съдилища в страната, но до момента първенство в надпреварата за по- невъзпитани, по- груби и по- оттегчени от работата си съдебни служители, държат тези в СГС. Вярно е, че навсякъде и във всяка една професия има "черни овце", но в деловодството на СГС, направо са си стадо.
- непознат
Re: Етичен кодекс на съдебните служители и Стандарти за обсл
Не знам, може ли изобщо някой да накара служителите в съда да разберат, че са САМО СЛУЖИТЕЛИ, и не могат да си изкарват лошото настроение върху нас, и че не им се дължи уважение по-голямо от това на съдията. Май трябват люти санкции и бой.
- 6veda
- Младши потребител
- Мнения: 50
- Регистриран на: 07 Юни 2004, 20:13
Re: да се прочете от ТЕОДОРА СТОЯНОВА
СТАНДАРТИ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ НА ГРАЖДАНИТЕ *
Отнасяйте се към всички граждани с уважение. Платинено правило: Отнасяй се с другите така, както и ти искаш да се отнасят към теб.
Поддържайте неутрална и честна позиция спрямо всички хора. Всеки, който влиза в съда, трябва да получи безпристрастно отношение. Поведението в съда трябва да е лишено от всякакво пристрастие. Честно и равнопоставено отношение трябва да бъде оказано на всички граждани.
Демонстрирайте външен вид и поведение, които да се отразят положително върху имиджа на съдилищата. Това как се обличаме говори за нашето отношение. Всички съдебни служители трябва да носят облекло, което да е подходящо за съответния съд. Помнете, че това което носите понякога се отразява на Вашето настроение, на грижата, която полагате в работата си и на реакцията на гражданите.
Концентрирайте вашето внимание върху гражданите. Концентрирайте се върху гражданите с чисто и отворено съзнание. Бъдете изцяло на разположение. Езикът на тялото Ви говори много за това как наистина се чувствате.
Отговаряйте осведомено и предоставяйте актуална и точна информация. Съдилищата трябва да се стремят да подпомагат максимално гражданите. Всеки гражданин се обръща към съда за подкрепа посредством съдебния процес.
Направете всичко възможно, за да отговорите на нуждите на гражданите. Съдилищата трябва да се стремят да направят усещането на гражданите възможно най-приятно. Помислете предварително какво е необходимо докато човек е в съда. Ако при първото си посещение гражданинът получи цялата необходима информация, може и да не се налага да се връща. Никога не забравяйте да се поставите в положение на гражданите.
Поддържайте професионално отношение. Професионализмът се разкрива чрез работата, която се върши етично, компетентно и позитивно.
Насърчавайте работа в екип. Работата в екип означава способността за съвместна работа към постигане на обща цел. Способността да се насочват личните постижения към организационни цели, това е моторът, който позволява на обикновените хора да постигат необикновени резултати.
Спазвайте ангажиментите си. Помнете, че важен елемент от качественото обслужване на гражданите е посрещането на техните нужди и очаквания. Направете предлаганите във Вашия съд услуги популярни.
Отговаряйте на време. Отделяйте на гражданите необходимото време. Изследванията показват, че най-разочароващият аспект на чакането е незнанието за това колко дълго ще продължи то.
Променяйте вашата организация. Старайте се всеки ден да установявате отлична работна етика и да намирате начини да участвате активно в работата на Вашата организация. Духът на служителите е важен и зависи от това всеки да полага максимални усилия.
Създайте ваш собствен стил на обслужване на гражданите. Установете свой почерк, основан на това, което знаете.Вашият стил на обслужване на гражданите трябва да бъде Ваше отражение. Нека той да Ви съответства, за да бъдете искрени и последователни по всяко време. Подходете към този въпрос така, че с течение на времето да станете два пъти по-добри отколкото в началото. Помнете, че личните Ви качества се отразяват на стандартите, които Вие създавате за самите себе си.
Разликата между ефективно и неефективно обслужване на гражданите е въпрос на :
КОМПЕТЕНТНОСТ
УМЕНИЯ ЗА ОБЩУВАНЕ
СЪПРИЧАСТНОСТ
И на всичко това можем да се научим!
Отнасяйте се към всички граждани с уважение. Платинено правило: Отнасяй се с другите така, както и ти искаш да се отнасят към теб.
Поддържайте неутрална и честна позиция спрямо всички хора. Всеки, който влиза в съда, трябва да получи безпристрастно отношение. Поведението в съда трябва да е лишено от всякакво пристрастие. Честно и равнопоставено отношение трябва да бъде оказано на всички граждани.
Демонстрирайте външен вид и поведение, които да се отразят положително върху имиджа на съдилищата. Това как се обличаме говори за нашето отношение. Всички съдебни служители трябва да носят облекло, което да е подходящо за съответния съд. Помнете, че това което носите понякога се отразява на Вашето настроение, на грижата, която полагате в работата си и на реакцията на гражданите.
Концентрирайте вашето внимание върху гражданите. Концентрирайте се върху гражданите с чисто и отворено съзнание. Бъдете изцяло на разположение. Езикът на тялото Ви говори много за това как наистина се чувствате.
Отговаряйте осведомено и предоставяйте актуална и точна информация. Съдилищата трябва да се стремят да подпомагат максимално гражданите. Всеки гражданин се обръща към съда за подкрепа посредством съдебния процес.
Направете всичко възможно, за да отговорите на нуждите на гражданите. Съдилищата трябва да се стремят да направят усещането на гражданите възможно най-приятно. Помислете предварително какво е необходимо докато човек е в съда. Ако при първото си посещение гражданинът получи цялата необходима информация, може и да не се налага да се връща. Никога не забравяйте да се поставите в положение на гражданите.
Поддържайте професионално отношение. Професионализмът се разкрива чрез работата, която се върши етично, компетентно и позитивно.
Насърчавайте работа в екип. Работата в екип означава способността за съвместна работа към постигане на обща цел. Способността да се насочват личните постижения към организационни цели, това е моторът, който позволява на обикновените хора да постигат необикновени резултати.
Спазвайте ангажиментите си. Помнете, че важен елемент от качественото обслужване на гражданите е посрещането на техните нужди и очаквания. Направете предлаганите във Вашия съд услуги популярни.
Отговаряйте на време. Отделяйте на гражданите необходимото време. Изследванията показват, че най-разочароващият аспект на чакането е незнанието за това колко дълго ще продължи то.
Променяйте вашата организация. Старайте се всеки ден да установявате отлична работна етика и да намирате начини да участвате активно в работата на Вашата организация. Духът на служителите е важен и зависи от това всеки да полага максимални усилия.
Създайте ваш собствен стил на обслужване на гражданите. Установете свой почерк, основан на това, което знаете.Вашият стил на обслужване на гражданите трябва да бъде Ваше отражение. Нека той да Ви съответства, за да бъдете искрени и последователни по всяко време. Подходете към този въпрос така, че с течение на времето да станете два пъти по-добри отколкото в началото. Помнете, че личните Ви качества се отразяват на стандартите, които Вие създавате за самите себе си.
Разликата между ефективно и неефективно обслужване на гражданите е въпрос на :
КОМПЕТЕНТНОСТ
УМЕНИЯ ЗА ОБЩУВАНЕ
СЪПРИЧАСТНОСТ
И на всичко това можем да се научим!
- Милко Митев
14 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта