начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

Документи при пенсиониране

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Документи при пенсиониране

Мнениеот EkaIn » 14 Юли 2008, 04:47

Здравейте!
Имам следния казус:
1. От 5.11 1996 г. до 4.09.2007 г. работих в предприятие, на което предстои ликвидация. Поради това изготвят документите, необходими за пенсиониране на всички свои работници. Трудовият ми стаж, работната заплата, както и изплатеното обезщетение за неизползвана отпуска са отразени в трудовата ми книжка. При издаването на удостоверението УП-2 обаче, първото вписване е за периода 1.01.1997 - 30.06.1999 г. Притеснява ме тази липса на 2 месеца трудов стаж в него.
2. През 2003г. и 2004 г. съм работила на граждански договор за извършване на допълнителна работа при същия работодател. Това не е отразено никъде.
3. От ноември 2006 до юни 2007 г., поради намаляване на обема на работа, работих на непълно работно време при този работодател, а същевременно работих на втори трудов договор при друг работодател. Това също не е отразено в трудовата ми книжка.
4. Между юни 1995 г. и 5.11.1996 г. съм получавала обезщетения за безработица, за което имах съответната регистрация в Бюрото по труда, а също така и в различни периоди съм замествала учители, отсъстващи поради болест (отработените часове са ми изплатени като лекторски), за което обаче нямам документи.

Интересува ме следното:
1. Какви документи е необходимо да подготвя за евентуално пенсиониране?
2. На какво трябва да обърна внимание да бъде отразено в тях?
3. Необходимо ли е данните в УП-2 да отговарят на тези в трудовата ми книжка?
4. Трябва ли да имам осигурителна книжка и, ако да, кои договори се вписват в нея?

Стана малко дълго, с много въпроси, но се надявам моят случай да не е от най-заплетените :?

Предварително благодаря и се извинявам за отнетото време!
EkaIn
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 10 Авг 2007, 00:02

Мнениеот rumi_r » 15 Юли 2008, 15:01

Наистина са доста въпросите и като начало мога да Ви препоръчам да се обърнете към съответното ТП на НОИ. Сигурна съм че отдел "Пенсии" дава консултации. А иначе за пенсиониране Ви е необходима редовно водена трудова книжка, осигурителна книжка за времето което сте работили по граждански договори, ако степодлежали на осигуряване за този период и удостоверения - УП-3 (обр.30) ако имате стаж от първа или от втора категория и УП-2 за три последователни избрани от Вас години в периода от 01.01.1982 г. до 31.12.1996 г. както и УП-2 за периода след 01.01.1997 г. Именно затова от предприятието са ви издали УП-2 само от 01.01.1997 г. - защото това е задължителен период. Ако пожелаете ще Ви издадат и за останалия период, но ако няма да ползвате този период от три години то няма да ви е необходимо и такова удостоверение. За втория трудов договор при другия работодател трябва да имате отбелязване в трудовата книжка а ако нямате ви е необходимо удостоверение УП-3, а щом е след 1997 г. и УП-2 за дохода от втория трудов договор. Времето през което сте получавали обезщетение за безработица също трябва да е отразено в трудовата ви книжка.
rumi_r
Потребител
 
Мнения: 129
Регистриран на: 05 Сеп 2006, 21:51
Местоположение: Русе


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта


cron