Страница 1 от 1

Етажна собственост-консумативни разходи

МнениеПубликувано на: 18 Окт 2009, 15:37
от botrifonova
Здравейте! Искам малко хелп :)
Преди 3год купих 1 апартамент...но в него никой не е живял през тези 3год. само от време на време съм правила частични ремонти. И сега след 3год...реших да заживея в този апартамент, но не мога да постигна съгласие с касиерката на входа! Тя настоява да й заплатя всички консумативни разходи (осветление,асансор, чистачка и т.н.) за периода (3год) който не съм била! Много съм възмутена как е възможно да настоява за подобно нещо...след като аз дори нямам и 1мес да съм седяла в този апартамент - до днес!
Моля помогнете ми, кажете как е редно! благодаря

Не е ли казано в правилника че на собственици живяли по-малко от 1мес не трябва да се събират пари за тези разходи?

Re: Етажна собственост-консумативни разходи

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2009, 22:34
от dilyan82
ЗАКОН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ЕТАЖНАТА СОБСТВЕНОСТ
В сила от 01.05.2009 г.

Чл. 51. (1) Консумативните разходи и разходите за текущо поддържане за общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите.

(2) ...............................................

(3) Собственик или обитател, който отсъства повече от един месец, заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от консумативните разходите по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателя на управителния съвет (управителя).

Re: Етажна собственост-консумативни разходи

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2009, 00:19
от TheOldMan
Но от друга страна - човешки погледнато - вие товарите съседите с разходите по поддръжката на общите части, независимо дали живеете в този имот, или не. От опит мога да кажа, че най-голямото перо е чистачката, а тя изобщо не се интересува дали калта е с 1/20 (примерно) по-малко - мие се целия вход, независимо колко човека живеят в него. Така че "който си има брадичка, да си има и гребенче". Успявали сте да съберете пари да плащате данъка за имот, който не ви е бил необходим (тъй като не сте живели в него по вашите думи), но сега идвате да искате съвет как да спестите 200-300-500 лева...

А и законово погледнато - не сте уведомили ръководството на кооперацията за това, че в този апартамент няма да се живее, така че е редно да заплатите дължимите за периода разходи по поддръжката му.