начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

НОИ

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.

НОИ

Мнениеот d_mavrodieva » 03 Фев 2006, 18:44

Скъпи колеги обръщам се към Вас с зов за помощ!
Аз съм студентка в държавен ВУЗ в редовна форма на обучение. Получавам наследствена пенсия. Въпросът ми е следният:
Може ли едновременно да получавам наследствена пенсия и да работя по трудов или граждански договор. В закона не намерих разпоредба, в която да се посочва, че последното може да е основание да се спре наследствената ми пенсия.
БЛАГОДАРЯ на всички, които изразят мнението си!
d_mavrodieva
Потребител

Мнениеот Гост » 03 Фев 2006, 21:53

Единствиният критерий е навършената възраст, а не започване на работа:
Чл. 96. (1) Пенсията се прекратява, когато:
1. пенсионерът почине;
2. детето навърши възрастта, до която може да получава наследствена пенсия, или е осиновено;
3. преживелият съпруг, който получава наследствена пенсия, встъпи в брак;
4. отпадне основанието за получаването й.
(2) В случаите по т. 1 на ал. 1 пенсията се прекратява от края на месеца, през който е починал пенсионерът, а по т. 2 - 4 - от датата, на която е възникнало основанието за прекратяването.

и: