начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

ДДС

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


ДДС

Мнениеот jliachi » 03 Дек 2007, 11:27

Моля ако някой е запознат да ми разясни какви са плюсовете и минусите при преминаване на една фирма под ДДС.Всеки месец ли се взима ДДС или годишно , какъв е размера на данъчният кредит който се възстановява на фирмата.Аз четох закона но много неща не са ми ясни.Благодаря предварително.
jliachi
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 21 Авг 2006, 15:37

Мнениеот Magnollia » 03 Дек 2007, 11:47

Да не Ви идват идеи за данъчни измами :twisted: :twisted: :twisted:

Това в кръга на шегата. :P :P :P
Ако сте собственик на дружество най-добре и честно Ви съветвам - потърсете си добър адвокат. Ако сте колега, който се интересува от данъчно право едва ли във форума ще можем много, много да Ви помогнем.
Аватар
Magnollia
Потребител
 
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Окт 2007, 10:28

Мнениеот ania » 03 Дек 2007, 12:22

Добър ден и хубава седмица на първо място,
след това:
за jliachi: ако с четене на закон нещата ставаха ясни, то не виждам смисъл от професиите адвокат и счетоводител :) регистрацията има и плюсове, и минуси. Ние, адвокатите, можем да нахвърляме някои от тях, останалите ще Ви бъдат изяснени от икономисти/счетоводители.
И накрая малко смях, но историята е истинска: Член от семейството ми има счетоводна къща, единият клиент подлежи на задължителна регистрация по ЗДДС. Обяснява му се, че той няма да обеднее, просто ще си взима 20-те% от крайния потребител и те след n периода ще му бъдат или приспаднати, или върнати.....и......милият ми той отива да пазарува в Метро, там сумата се разделя на основа и ДДС, купува не знам си какви кисели млека и течни шоколади, връща се и казва: "Ето, аз съм краен потребител, дай си ми ДДС-то!!!!!" :D :D
Човекът изкарва доста пари годишно, НО го е яд, че услугата му за счетоводител ще поскъпне. Е това не го разбирам, извинявам се, ако засягам някой, но как искате бизнесът Ви да се развива, а това да стане без намесата на компетентни хора, които да Ви пазят гърба??
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот pitasht » 05 Дек 2007, 11:15

Да не говорим че това че сте си върнали някакви пари от ДДС може да се окаже нож с две остриета. Минава данъчна ревизия след три години от датат на връщането, решава че не са налице условията на ЗДДС-няккави си формални изисквания и връщате ДДС със лихви, които приближават сумата на самото ДДС.
Без добър и опитен счетоводител не можете да се справите и дори и тогава рисковете не са малко.
А четеното на закона няма да ви доведе до никъде
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Мнениеот The_Night_Rider » 06 Дек 2007, 20:46

И как точно отнася тези разходи счетоводно и си взема ДДС-то?
Ша си го прибира докато не му влезе ревизия и го изреже през кръста.

Зависи от предмета на дейност на фирмата ви.ДДС по принцип е свързано с една камара салтанати и доста сурови санкции за нарушение на закона.Там и контролът е засилен.Пак ви казвам зависи от това с какво се занимавате.
Ако напишеш по-подробно мага да ти кажа дали да минеш или не в общи линии.
The_Night_Rider
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 22 Яну 2007, 00:47

Мнениеот toti99 » 07 Дек 2007, 14:15

За по разбираемо ще дам числов пример. Вариант 1 нерегистриран по ДДС . Вариант 2 регистриран по ДДС. Всичко описано по - долу става за месец .

Изходно положение . Имаш 120 лв. Ще купин нещо за 120 лв . с ДДС. Ще го продадем за 180 лв. с ДДС. Ще получим фактура . Ще издадем фактура. Данък печалба 15% , Фирмите са ООД. Ще отчетем и фин . резултат.


Вариант 1.

Имаме 120 лв. в джоба.
Купуваме печка за 120 лв . = печка 100 лв. + 20 лв . ДДС. Продаваме за 180 лв.
Фин. резултат - 60 лв. печалба / 180 -120 = 60/ , Данък 15% = 9 лв. Чиста печалба 51 лв.
В джоба имаме - 171 лв.

Вариант 2.

Имаме 120 лв. в джоба.
Купуваме печка за 120 лв . = печка 100 лв. + 20 лв . ДДС. , тези 20 лв са Данъчен кредит, Продаваме за 180 лв. = 150 печка + 30 лв. ДДС.
Фин. резултат - 50 лв. печалба / 150 -100 = 50/ , Данък 15% = 7.50 лв. Чиста печалба 42.50 лв. , Внасяме ДДС 10 лв = 30 - 20 = 10 ,
Данък за внасяне - 7,50 , ДДС за внасяне - 10 лв. Чиста печалба - 42,50 лв.
В джоба имаме - 162,50 лв.


За да се получи печалбата на вариант 1 ще трябва да се оскъпи цената с около 6% . и да стане приблизително 191 лв.
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот freedom » 08 Дек 2007, 18:07

toti99

всичко ок, ама защо на корпоративния данък му викаш данък печалба и го смяташ на 15% /фирмите са ООД/? ;)
freedom
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Дек 2007, 18:04

Мнениеот toti99 » 08 Дек 2007, 21:07

Данък печалба да се чете корпоративен данък. Щом сте разбрали разликата между двата варианта това е съществено . Останалото е несъществено.
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот ania » 10 Дек 2007, 15:40

Здравейте отново,
браво на Тоти99 за простичкия пример, но за съжаление нещата не са толкова прости, когато става дума за реални пари и бизнес.
Защо не обяснихте на човека каква е разликата при контрагенти, които са регестрирани и такива, които не са?
И че не винаги може да се възстанови ддс? И че печалбата не се изчислява толкова простичко, защото има десетки разходи, които й влияят? И че при регистрираните фирми те са мното повече и има по-голяма възможност за намаляване на тази печалба при отчитане на фин. резултат?

Надявам се питащия по тази тема да не взема решения въз основа само и единствено на написаното, а да се консултира наистина със специалисти :)
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 10 Дек 2007, 21:40

Цитат от ania........
===========================================
Здравейте отново,
браво на Тоти99 за простичкия пример, но за съжаление нещата не са толкова прости, когато става дума за реални пари и бизнес.
Защо не обяснихте на човека каква е разликата при контрагенти, които са регестрирани и такива, които не са?
И че не винаги може да се възстанови ддс? И че печалбата не се изчислява толкова простичко, защото има десетки разходи, които й влияят? И че при регистрираните фирми те са мното повече и има по-голяма възможност за намаляване на тази печалба при отчитане на фин. резултат?

Надявам се питащия по тази тема да не взема решения въз основа само и единствено на написаното, а да се консултира наистина със специалисти Smile
=============================================
ania примера е прост защото питащия иска да само да схване разликата между регистрирана фирма и неригистрирана. Примера е изчистен от другите неща за да може да се види най-ясно разликата между двата варианта.

За другите неща ................. ами гледай сега ........... сигурно си чула за едно финикиско изобретение!!!!! . Ако не си чула питай и ще ти се отговори.
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот ania » 11 Дек 2007, 12:16

Здравей, Тоти 99, съжалявам, че обърнахме темата на разговор, но според мен схващането на човека по този пример ще бъде едностранчиво.
От тук нанатък и вместо питащият да се весели над този РАЗГОВОР, нека да му дадем възможност да му бъде обяснено по-подробно от професионалист, на който ще му бъде платено за това.

П.П. За питащия по темата: ако дойдем във вашата фирма и поискаме да пробваме този и този продукт, за да открием разликата между двата (напр. 2 вида уиски), и то безплатно, Вие ще ни разрешите ли? И колко пъти?
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 13:07

ania - Човека имаше прост въпрос получи прост отговор . Щом не се обажда значи му е станало ясно всичко.

Ти искаш да разшириш въпроса му . Защо не мога да разбера. Да те е упълномощил нещо . Не подценявай човека.

Ти считаш ли се професионалиска по темата или така просто дразниш.
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 13:07

ania - Човека имаше прост въпрос получи прост отговор . Щом не се обажда значи му е станало ясно всичко.

Ти искаш да разшириш въпроса му . Защо не мога да разбера. Да те е упълномощил нещо . Не подценявай човека.

Ти считаш ли се професионалиска по темата или така просто дразниш.
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот j.k » 11 Дек 2007, 14:15

От питащия разбирам, че изобщо не му е ясно какво е това ДДС, както впрочем на много хора. Интересното е, че почти всеки собственик на фирма смята, че данъчният кредит е чиста парична сума, която влиза в джоба на продаващия, без да се замисли, че щом в ДДС съществува думичката данък, то тази парична сума следва да се предаде на държавата, без да пита ама защо. Все пак ДДС е основния приходоизточник в държавния бюджет. А щом някой е решил да се занимава с бизнес и е регистриран по ЗДДС, нека да не се замисля, а веднага да потърси специалист.
j.k
Младши потребител
 
Мнения: 61
Регистриран на: 25 Яну 2005, 17:41

Мнениеот ania » 11 Дек 2007, 14:54

:) а ти сега очакваш ли отговор?

.....и докога ще си отговаряме?
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 16:15

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
toti99
Потребител
 
Мнения: 313
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот dimanna » 11 Дек 2007, 16:48

Колеги, тук в тази тема бих искала да ви питам следното - при продажба на недвижим имот на публична продан по реда на ГПК, е установено, че длъжникът е регистриран по ДДС. В 5-дневен срок от получаване на цената съдебният изпълнител следва да преведе данъка на съотвентата НАП. Някой може ли да ми разясни какво ще рече освободена доставка и продажбата на сграда кога може да бъде освободена доставка... Съвсем ми се оплетоха понятията в данъчното право, особено свързаните с ДДС.. Питам това, тъй като в ЗДДС пише, че продажбата на земя е освободена доставка.. съвсем се обърках...
dimanna
Младши потребител
 
Мнения: 25
Регистриран на: 11 Дек 2007, 16:41

Мнениеот prost » 12 Дек 2007, 01:29

dimanna,
не е особено удачно да пускате въпрос в чужда тема...
сега на въпросът ви...
не става ясно каква е сградата - дали е нова или е стара.
от това зависи дали е освободена доставка или не
колкото до продажбата на земя - освободена доставка е,но с някои изключения, които са изрично посочени в чл. 45 ал. 5 на ЗДДС - например УПИ. като при продажбата на сграда+земя в общи линии са налице две сделки - освободена (на сградата ако е стара+прилежащия към сградата терен) и облагаема (на УПИ), освен ако не се избере доставката на сградата да бъде облагаема (чл. 45 ал. 7).
сега за продажбата на имот при публична продан - в чл. 131 на ЗДДС се говори за дължим данък. а при освободени доставки данък не се начислява (чл. 86 ал. 3). но предполагам, че публичният изпълнител ще третира доставката на сградата като облагаема поради куп причини.
за повече разяснения и подробности е най-добре да се обърнете към специалист.
Абсолютен профан
prost
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 03 Окт 2007, 23:39

Мнениеот dimanna » 12 Дек 2007, 14:03

благодаря :)
dimanna
Младши потребител
 
Мнения: 25
Регистриран на: 11 Дек 2007, 16:41


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта


cron